Afhandeling van klachten en meldingen door het bestuur van HSVB
We hopen dat het niet voorkomt, maar mocht er een situatie voordoen waar je niet mee eens bent, schroom niet om dit te melden. Allereerst hopen we dat je er samen met de ander uitkomt. Indien dit niet afdoende is, en je hebt een klacht, dan kun je dit schriftelijk melden bij de secretaris van HSVB (secretaris@hsvb.nl), ook als je dit vertrouwelijk wilt doen. De secretaris zal de melding (anoniem) voorleggen aan de voorzitter. Als de klacht betrekking heeft op sociale veiligheid, bejegening of grensoverschrijdend gedrag , dan wordt door het bestuur de Vertrouwenscontactpersonen (VCP) tevoren om advies gevraagd met betrekking tot de afhandeling van de klacht. Het bestuur zal de klacht zo snel mogelijk in behandeling nemen en reageren. Afhankelijk van de aard van de klacht zal dit dor middel van een persoonlijk gesprek zijn, of een schriftelijke reactie geven
We hopen dat het niet zover komt, maar als je er niet uitkomt met betrokkene en/of het bestuur, dat is er ook de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de Basketbalbond waar HSVB bij aangesloten is. De klachtenregeling van de NBB vind je hier: KLACHTEN-REGELING NBB